Kouzlo FPV je v tom, že když 2 dělají totéž, nikdy to není totéž!
V FPV si spoustu věcí musíte vyrobit a udělat sami, takže když už to děláte, tak si to vyrobíte tak jak to vyhovuje vám nejlépe. Takže i když si nakoupíte úplně to stejné vybavení, jako má váš kolega, výsledek bude úplně jiný!
Chipke už vám svůj kufr představil, dnes vám představím to stejné v mém provedení.
Jelikož jsem měl poměrně dost krámů, které jsem musel dlouze sestavovat, rozplétat zamotané dráty a podobně a jen příprava k letu mi zabrala 30min a dalších 30 min balení, dost mě to štvalo.
Dalším nedostatkem bylo to, že jsem nosil různé věci po krabicích a taškách, vypadal jsem jak Ukrajinec s igelitkami a často jsem něco zapomněl.
Rozhodl jsem se tedy vyrobit si FPV kufr, který bude snadné použít a budu v něm mít vše co potřebuji a jednoduše propojitelné.
Vyšel jsem z rozměrů jednotlivých komponent a podle toho jsem začal shánět kufr. Asi 2 měsíce jsem nemohl najít přesně to, co potřebuji a dokonce jsem našel i nějakou firmu, která dělá kufry na zakázku. Ta cena ale byla naprosto šílená. Až jsem někde v OBI našel přesně ty rozměry, co jsem potřeboval, jak do stran, tak do výšky.
Pro vaší představu toto je vše, co v kufru kromě zabudovaných komponent nosím.
– 2 video přijímače + 2 antény
– stativ
– nahrávací obrazovku
– kobercovku
– Headplay brýle
– hromadu kabelů
– v zimě rukavice
– kus molitanu (jako utěsnění, aby mi to tam nelétalo při převozu)
Další co tam mám je centrální panel ve víku, z překližky vyřezaná deska s otvory, osazená obrazovkou, konektory a vším co běžně používám a potřebuji.
Další důležitá věc je, že vše musíte vymyslet a vyrobit tak, aby to bylo univerzálně použitelné, ale zároveň nezaměnitelné na úrovni kabeláže. Jen tak zajistíte to, že budete schopni rychle dostat letadlo do vzduchu a budete mít jistotu správného zapojení.
Narozdíl od Chipkeho, já jsem využil jen 2/3 zadní stěny, která je relativně prázdná, ale poskytuje dostatek prostoru pro vše, co potřebuji. Zbylou třetinu jsem využil jako prostor k odkládání různých věcí (ovladače, baterky) a k tomu aby tam byl prostor pro kabeláž.
Nelíbila se mi totiž Chipkeho myšlenka čelních vývodů konektorů, protože když potřebujete kufr přivřít, nebo zavřít, tak si všechny kabely a konektory lámete. Zvolil jsem tedy boční zapojení, kdy se konektoru a kabelu nestane nic až do doby, než kufr úplně docvaknete. Takže klidně můžete kufr zavřít i s jeho celým obsahem a čistě teoreticky ho můžete nechávat i zapojený. Prakticky to tak ale nejde, protože tam toho mám tolik, že by to nešlo zavřít 🙁
Jako obrazovku používám nějakou autoobrazovku za 30$ z eBay.
Dále tam mám pod panelem skrytý rozdělovač videosignálu.
A pak jsem si koupil spoustu cinch konektorů, napájecích konektorů a vše podle toho jak jsem to potřeboval v GMku.
Jako poslední věc tam mám měřič baterií, který mi pomocí balancovacího konektoru měří napětí jednotlivých článků napájecí baterky.
Jako napájecí baterii používám starou „vylétanou“ měkkou Zippy 3S 5000mAh, která už pro létání byla naprosto nevhodná (nebyla schopna dodávat trvale 20A), ale na to aby dodávala trvale do 5A je naprosto perfektní a vydrží to hodiny! Zároveň má 12V což je přesně napájecí hodnota pro všechny mé komponenty.
To vše je napevno zabudované v kufru (až na tu baterii).
To je asi tak všechno. Není to sice žádný vrchol krásy a šlo by to určitě udělat hezčí, ale už více než rok ho takto používám a dodnes jsem neměl žádnou závadu, ani potřebu na něm cokoliv měnit.
Tak jsem se inspiroval s bočními konektory a už začínám přemýšlet nad úpravami svého videokufru. Přesně jak je psáno, když 2 dělají totéž, není to totéž.